kalo rajen kLik lah :P

geng2 ice ! let us be a better person :)

Tuesday, July 12, 2011

Tengok je dah dapat pahala


saLam..puasa tahun lepas da abis ganti lom? hehe..cepat2 la bayor hutang tu dik sementara masih ada masa lagi ni. Bulan Ramadhan is juz around da corner oke. Bagi yang tak orientated to time tu, pegi cek kalendar. Hari ni berapa hb pun dye tak tahu..ish2, aku paham...cuti lama sangat kan...haha ~

Hari ni juz nak share sedikit ilmu yang aku dengar dari radio Kelantan FM petang semalam. Selalu dengar Suria FM, takpun Hitz Fm. Tapi disebabkan nak dengar azan maghrib untuk bukak puasa, so kena la bukak radio tempatan ye tak. Ceramah agama tu disampaikan oleh ustaz mane entah, x sempat dengar -_-" Antara isi2 yang menarik perhatian aku, adalah mengenai....

4 perkara, tengok je dah dapat pahala . Iaitu :

1. Tengok Al-Quran.
- tu belom baca lagi. pahalanya pasti berlipat ganda.

2. Tengok Kaabah.
- ustaz tu bagitau, Kaabah yang dimaksudkan adalah Kaabah yang sebenar. Bukannya sekadar yang ada dalam gambar sahaja.

gambar dari gugel.

3. Tengok wajah mak ayah kita.
- kalau dulu, mak ayah kita masih muda...tapi sekarang? perhatikanlah urat2 tua di wajah mereka, kulit tangan dan kaki yang semakin kasar..semuanya kerana pengorbanan dan susah payah mereka mendewasakan kita.

4. Tengok wajah alim ulama.
- orang yang mengajar kita ilmu agama, kerana ilmu yang diajarkan oleh beliau lah yang mampu menolong kita mendapat keredhaan Allah di dunia mahu pun akhirat. Contoh? Tuan Guru Nik Aziz :)


MyEm0.Com

6 comments:

shafiqabdshukor said...

betul tu....
alhamdullillah dh tgk dh sumer...

syana mizwateva said...

x ajin thu pon sal ni..huhu..

poso gnti x abes ag ke kak?hehe...

ivn said...

Happy Puasa~~ :D

budak ice said...

shafiq : alhamdulillah :) untung laaa ~ ;P

budak ice said...

syana : skg da tau kan..hehe...abis daaa ~ :P

budak ice said...

ivn : tenkiu ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...