kalo rajen kLik lah :P

geng2 ice ! let us be a better person :)

Saturday, August 28, 2010

cinta tiada sebab

Dalam satu kisah percintaan yang menarik.Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada
si suami. Ini dialog mereka...

Isteri : Mengapa abang menyukai saya? mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai Sayang!

Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!

Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi! kenapa abang
tidak boleh terangkan sebabnya??

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata "Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang
cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu.Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!"




Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi. Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma.

Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada isterinya yang disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital.

Surat tersebut
berbunyi begini :

"Sayang! Jika disebabkan suara aku mencintai mu...
sekarang bolehkah engkau bersuara?
Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu..
Jika disebabkan kasih sayangmu dan ingatanmu
terhadapku,aku mencintai mu...
sekarang bolehkah engkau menunjukkannya?
Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu..
Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu,
sekarang bolehkah engkau tersenyum?
Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu..
Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu,
sekarang bolehkah engkau melangkah?
Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu..
Jika cinta memerlukan
SEBAB seperti sekarang,maka aku tidak lagi
mempunyai sebab untuk mencintai mu!!!
Adakah cinta memerlukan sebab?
Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini,
selamanya dan ciinta tidak perlu ada sebab
kerana
kadangkala perkara tercantik
dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat dan
dipegang. Namun begitu... ia
boleh dirasai dalam HATI"


p/s : dedikasi khas buat seseorang teristimewa yang ditimpa kemalangan jalan raya malam jumaat lalu ( 26 Ogos )..mase tu dye baru je lepas beli hadiah buat insan kesayangan :'( ...semoga cepat sembuh sayang...

26 comments:

~cik tiram~ said...

betul2..cinta hanya boleh dirasai di dalam hati..
sweet nyee....
moga dia cpt sembuh...:)

Azmi said...

erm....betul2...
memang touching...

ice♥ice said...

cik tiram : thanx cik tiram :)

azmi : iyer..hehe ;)

Che Armster said...

ish.. kem salam kat yang tersayang tu.. moga dia cepat sembuh

Hamzah Ian said...

ish.. kem salam kat yang tersayang tu.. moga dia cepat sembuh
(tiru che arm)

ice♥ice said...

che armster : nti ice mntk dye tgk komen che armster ye..thanx! :)

hamzah lan : haha..ape tiru2 ni..gtau cekgu kang.. :P

srijuju95 said...

best cite nye :D

ice♥ice said...

betol2.. ;)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

terasa jiwang bila baca

yui92 said...

waa mengharukan r crita ni... tp cinta2 perlu ikatan yang diredhai.. klu setakat bf gf tu xyah cinta lebih2 sgt

efyna.pinkladies said...

saba ye. semoga cepat sembuh

sugar2 kapas strawberry said...

btl2..xthu pe reasons sbb kita suke dia kn?ahha

ice♥ice said...

brutal solo : haha..aku pown :P

yui92 : sgt stuju..y penting ade ikatan y sah :)

efyna : thanx efyna ;)

cik sugar2 : haha betol tu cik sugar2..susah nk diungkapkan :P

hamzah ian said...

hehe.. weh oo.. wehh..

hamzah ian said...

hehe.. weh oo.. wehh..

hamzah ian said...

hehe.. weh oo.. wehh..

hamzah ian said...

hehe.. weh oo.. wehh..

SANDRA AZWAN said...

hello babe....nice blog header! Follow ur blog now....;-)

ice♥ice said...

hamzah : apo kono eh jang ??

sandra azwan : hee tenkiew..ice da foLo kamu jgk ;)

SyidaGorjes said...

so sweet!hopefully si dia cepat sembuh.

s h a f i q h a s h i m _____ said...

betul cinta tak perlu nak nyatakan sebabnya

g0m0k9enDek said...

sudah add kamoo dalam n3 award

ice♥ice said...

syidagorjes : tenkiew akak gorjes.. ;)

shafiq : betol..kite boleh rasa dlm hati :)

gomokpendek : wah ade award ke..thanx! ;)

FloEllen said...

sedihnyer....menyentuh sekali...sesuatu yang kita capai melalui hati...

thanks for sharing

Tomato Gurl's Life said...

sedihnya tapi sweett....semoga insan tersayang cepat sembuh :)

ice♥ice said...

fLoeLLen : same2 :)

tomatogurl : mekaseh.da smkin sembuh kot skrg :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...