kalo rajen kLik lah :P

geng2 ice ! let us be a better person :)

Sunday, August 15, 2010

jom dapatkan backlink! [ 4.award from belalang ]


rasanya lebih kurang 3 bulan da ice tak tempek award kat peti sejuk ice ni. bukannye takde orang kasi, cuma perasaan malas melanda bila terlalu banyak lambakan award dalam list. sampai nak buat entry sendiri pun xsempat..dah la tuan punya badan ni pun tak rajen nak menulis entry tiap2 hari. so em..nanitozo jo touhou! (please forgive me!) terutamanya kepada yaty yang banyak bagi award dan kawan2 y laen. hukhuk.



oke..award ni ice terima daripada Suara Bawah Tanah atau Belalang yang ada iras2 Jehan Miskin katanye. hehe. terima kasih belalang sebab sudi bagi award yang unik and sangat bes! kenapa bes..sebab dia besssss ~ haha. sebab nye..award ni boleh tolong blogger2 dapatkan backlink. macam mana caranya..baca betol2 kat bawah ni..

.......................................

Bagi siapa sahaja yang menerima award ini, diharuskan memberikan/tag kepada 5 orang lagi. Kemudian, si penerima award harus meletakkan link-link berikut di dalam entry anda.



Sebelum anda meletakkan link-link di atas, padamkan dahulu link yang berada di no 1, kemudian semua link yang tinggal dinaikkan 1 level seperti no 2 menjadi no 1, link no 3 menjadi no 2 dan seterusnya. Selepas itu masukkan link anda di bahagian paling bawah sekali iaitu no 5. Kejujuran adalah penting. Jika setiap penerima award mampu memberikan award ini kepada 5 orang dan kesemua mereka yang ditag meletakkan link dengan betul, maka jumlah backlink yang didapat ialah:-

Posisi 5 : Jumlah backlink = 5
Posisi 4 : Jumlah backlink =25
Posisi 3 : Jumlah backlink = 125
Posisi 2 : Jumlah backlink = 625
Posisi 1 : Jumlah backlink = 3,125

"Menurut info dari SEO (Search Engine Optimation) ramai blogger telah mendapatkan 1,923,125 backlink dan keuntungannya blog anda akan mendapatkan trafik tambahan, apalagi jika ada orang mengklik ke blog anda", kata tuan punya award asal kot.

............................................

faham tak? kalo tak faham baca sekali lagi. menarik kan..so apa salahnya kalo kita try2..pastu pakat pass2 award ni kan..hee. so..insan2 bertuah yang ice pilih terima award ni adalah.. jeng3! :



tahniah! :P wajib buat tauu..barulah keberkesanannya lagi umphh! hehe..selamat mencuba :)

MyEm0.Com

5 comments:

Belalang hijau Perisik said...

haaa bagus2 dan tahniah sebab menyiapkan jugak tag nih...igt ke arini leh la berbuka mkn abc...
cess!!

Cahaya Kehidupan said...

Thanks dear,nanti yaty buat ye..^__~

miss ice said...

belalang hijau : hahaha belalang kejam! :P

yaty : hehe welkem yaty..thanx jgk tau :D

Arief Arf said...

tak bape paham sangat la pasal backlink ni..

miss ice said...

arief : try la buat duLu :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...